W marcu w Urzędzie Gminy w Rokietnicy Zarząd Dróg Powiatowych zaprezentował propozycje planu sytuacyjnego rozbudowy drogi powiatowej 2424P Rokietnica-Poznań na odcinku ul. Kierskiej od ulicy Leśnej do ulicy Altanowej (gr. m. Poznania). Plan dostępny był również na stronach ZDP i UG Rokietnica. Dzięki temu osoby zainteresowane, w tym głównie mieszkańcy, mogli zapoznać się z planami inwestycyjnymi dotyczącymi ulicy Kierskiej. Obecnie prezentujemy podsumowanie konsultacji społecznych, jakie zostały przeprowadzone w dniach od 5 do 16 marca 2012 roku na stronach internetowych Urzędu Gminy w Rokietnicy oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. Poniżej przedstawiamy sugestie, z jakimi mieszkańcy zwrócili się do nas za pośrednictwem UG w Rokietnicy i specjalnej skrzynki mailowej uruchomionej dla tych konsultacji przez ZDP w Poznaniu. Przy każdym punkcie prezentujemy jednocześnie stanowisko projektantów i inwestora:

  •  Wniosek o rezygnację z zajęcia działek o nr 104/50, 104/51, 104/52, 104/57, 104/38 pod budowę zatoki autobusowej i ciągu pieszo-rowerowego. Obawa przed uniemożliwieniem dojazdu do działki, w przypadku jej ewentualnego podziału. Obawa przed ingerencją w system melioracyjny na w/w działkach.

Projekt przewiduje zajęcie tylko działki nr 104/38, która została wydzielona zgodnie z MPZP, uchwała nr XXXIV/185/97 Rady Gminy Rokietnica z dnia 28 lipca 1997r., pod poszerzenie pasa drogowego. Inwestycja nie jest realizowana na działkach nr 104/50, 104/51, 105/52, 104/57. Działka nr ewid. 104/50 oznaczona w MPZP jako 1.MR, nie może być przeznaczona na działki budowlane, jeśli jednak doszło by do zmiany MPZP to działka nr ewid. 104/50 ma dostęp od drogi gminnej (ul. Starzyńska). Projektowana rozbudowa drogi powiatowej zakłada budowę kanalizacji deszczowej z odpowiednim rozmieszczeniem studni wpustowych oraz przebudowę, zabezpieczenie istniejącej sieci drenażu wraz z budową drenaży opaskowych, zatem problem odwodnienia zostanie rozwiązany.

  • Wniosek o zaprojektowanie poszerzenia zjazdu na działkę nr 119/6, który służy do obsługi gospodarstwa i dojazdu ciężkiego sprzętu rolniczego oraz zaprojektowanie drugiego zjazdu dla w/w działki zgodnie z wcześniej wydanymi warunkami zabudowy. Wniosek o zaprojektowanie zjazdu na działkę nr 119/9.

W przypadku działki nr 119/6 - zjazd zostanie poszerzony do szerokości 5,5m. Zaprojektowano również drugi zjazd zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy nr RG/7331/12/2009. Nie ma natomiast działki o nr ewid 119/9 (chodzi prawdopodobnie o nr 119/5) i w tym przypadku zaprojektowano zjazd indywidualny.

  •  Obawa przed zalewaniem wodą z jezdni działki 225/3. Wniosek o poszerzenie zjazdu na działkę nr 225/5, która stanowi drogę wewnętrzną i jest jednocześnie zjazdem z działek 225/6 i 225/4 oraz zabezpieczenie go krawężnikiem.

Projektowana rozbudowa drogi powiatowej zakłada budowę kanalizacji deszczowej z odpowiednim rozmieszczeniem studni wpustowych. Spływ wody na skrzyżowaniu z ul. Bez nazwy zostanie zabezpieczony poprzez zaprojektowanie studni wpustowych zbierających wodę opadową z jezdni oraz chodników i ciągów-pieszo rowerowych, stąd nie będzie występowało zalewanie działek przyległych do drogi. W przypadku działki nr 225/5 - poszerzono zjazd do 6,0m, został on zabezpieczony przed spływem wody poprzez obniżony krawężnik i ściek przykrawężnikowy wzdłuż jezdni drogi powiatowej 

  •  Wniosek o poszerzenie zjazdu na działkę 262/54 z uwagi na ruch dużych samochodów ciężarowych, które dostarczają towar do sklepu.

Zjazd został poszerzony do szerokości 6,0m z wyokrągleniem łukami o promieniach 3,0m. Z kolei zaprojektowana zatoka autobusowa została przesunięta w kierunku Rokietnicy tak, aby w jak najmniejszym stopniu kolidowała ze zjazdem do działki nr 262/54.

  •  Wniosek o zaprojektowanie przejść dla pieszych przy nieruchomościach 262/49 oraz 238/9 i 238/23 (przy ulicy Sosnowej) oraz przy nieruchomościach 253/4 i 253/13 oraz 258/1 (przy ulicy Ostrej).

Zaprojektowano jedno przejście dla pieszych zlokalizowane w sąsiedztwie ulicy Sosnowej i Żeglarskiej, a na całej długości rozbudowywanej drogi zaprojektowano przejścia w odległościach około 300m, w tym przejścia w rejonie zatok autobusowych.

  •  Wniosek o rezygnację z lokalizacji zatoki autobusowej przy działce nr 919, z uwagi na planowaną zabudowę działki na funkcję konferencyjno-usługową i konieczność zapewnienia bezpiecznego zjazdu.

Przeprojektowano rozwiązania sytuacyjne w rejonie sąsiedztwa z działką nr 919. Przesunięto projektowaną zatokę autobusową w kierunku m. Poznań. Zaprojektowano ponadto szykanę spowalniającą ruch bliżej m. Rokietnica. Zaprojektowano przejście dla pieszych przy granicy z m. Poznań w miejscu istniejącego przejścia pomiędzy zaprojektowaną zatoką i istniejącym przystankiem na terenie m. Poznań. Zaprojektowano zjazd na działkę nr 919 przy granicy z działką nr 410.