Most w Czapurach od 16 grudnia przejezdny

Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu informuje, że w związku z zakończeniem przebudowy drogi powiatowej 2460P wraz z mostem w Czapurach, gm. Mosina, od 16 grudnia br. zostanie przywrócona organizacja ruchu obowiązująca przed rozpoczęciem prac. Tym samym, na trasie Poznań-Czapury-Rogalin oraz Rogalin-Czapury-Poznań usunięte zostanie oznakowanie zalecające objazdy, a po zmodernizowanym moście w Czapurach bezpiecznie będą mogli poruszać się piesi, rowerzyści oraz kierowcy samochodów.

Informacja archiwalna nr 2

W związku z wystąpieniem dodatkowych robót, nieprzewidzianych w projekcie, wykonawca przebudowy drogi powiatowej 2460P wraz z mostem w Czapurach, gm. Mosina wystąpił o wydłużenie terminu obowiązywania umowy do 15 grudnia br. Do tego czasu, nadal obowiązywać będzie dotychczasowa organizacja ruchu uwzględniająca objazdy (szczegóły informacja archiwalna nr 1).

Dodatkowe prace, które należy niezbędnie wykonać dotyczą między innymi przełożenia niezinwentaryzowanych kabli energetycznych i teletechnicznych. Ponadto,  po wykonanej wycince drzew i krzewów rosnących na skarpach nasypuoraz po ich odhumusowaniu, stwierdzono osuwanie się całego nasypu drogi. Przeprowadzone badania geotechniczne wykazały, iż w istniejącym nasypie występują grunty, które nie dają możliwości uzyskania wskaźnika zagęszczania zapewniającego jego stabilność. Stąd wystąpiła konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań, opracowania projektu zamiennego i przede wszystkim wykonania elementów stabilizujących nasyp. Dbając o bezpieczeństwo przyszłych użytkowników przebudowanego mostu, ZDP wyraził zgodę na wykonanie robót dodatkowych.Kierowców i pieszych prosimy o zwrócenie uwagi na obowiązujące do 15 grudnia br. oznakowanie objazdu, jednocześnie przepraszamy za utrudnienia związane z prowadzonymi pracami.

 

Informacja archiwalna nr 1

Od 21 lipca 2014 roku zamknięty zostanie most w miejscowości Czapury (gmina Mosina). Obiekt w ciągu drogi powiatowej 2460P będzie kompleksowo przebudowywany. Dzięki temu, znacznie poprawi się jego stan techniczny, trwałość oraz zwiększy się  bezpieczeństwa i komfortu ruchu. Efektem prac będzie zwiększenie nośności obiektu do 20T. Aktualnie bowiem nie odpowiada on żadnej z klas nośności, a obowiązujące na moście ograniczenie tonażu jest to 10T. Podniesienie klasy obiektu wpłynie z pewnością na zwiększenie atrakcyjności terenów, do których prowadzi droga nr 2460P oraz zwiększy szanse na rozwój inwestycyjny tej części powiatu poznańskiego.

W związku z bardzo szerokim zakresem prac, w szczególności na obiekcie mostowymi,  dla kierowców zostały przygotowane objazdy:

Z Poznania   w kierunku Czapur  i Rogalina

- w m. Poznań-Marlewo należy skręcić w lewo w kierunku na m. Głuszyna, następnie w prawo do m. Babki, gdzie po skręcie w prawo droga prowadzi do Czapur i Rogalina.

Z Rogalina i Czapur w kierunku Poznania

- w m. Czapury w prawo na Daszewice,

- w m. Babki w lewo w kierunku m. Głuszyna,

- w  m. Głuszyna w lewo w kierunku Poznania.

Organizacja ruchu wprowadzona na czas przebudowy mostu uwzględnia możliwość przejścia przez remontowany obiekt pieszych i rowerzystów, którzy jednak muszą bezwzględnie stosować się obowiązującego oznakowania na czas prowadzenia inwestycji.

Zaplanowany  zakres robót na moście obejmuje między innymi:

- wymianę elementów wyposażenia (izolacja, kapy chodnikowe, balustrady, krawężniki) oraz skrajne skorodowane dźwigary mostu, pozostałe dźwigary będą wyremontowane

- wykonanie łożysk elastomerowych oraz poszerzenie żelbetowych płyt pomostowych

- wymianę nawierzchni i izolacji płyty pomostu oraz poprawę odwodnienia co wpłynie na trwałość mostu

- na dojazdach, z obu stron obiektu, wykonane będą żelbetowe płyty przejściowe, które zabezpieczą nawierzchnię jezdni przed uszkodzeniami i poprawią sztywność połączenia obiektu z drogą

- wymienione zostaną balustrady ochronne na nowe oraz zamontowane będą barieroporęcze ochronne, które zostaną połączone z odcinkami barier drogowych na dojazdach do obiektu.

Modernizacja obejmuje też przebudowę fragmentu drogi powiatowej, w ramach której zaplanowano  m.in.

- rozebranie istniejącej nawierzchni i budowę nowej konstrukcji, dzięki czemu jej konstrukcja dostosowana będzie do parametrów odpowiadających kategorii ruchu KR3

- ułożenie nakładki bitumicznej, która wzmocni i wyprofiluje istniejącą nawierzchnię

- wymienione zostaną na nowe: nawierzchnia chodników, obrzeża i krawężniki

Inwestycja, która prowadzi ZDP w Poznaniu otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju  - w wysokości 888.999 złotych. Całe zadanie, które wykonuje firma Skanska szacowane jest na 1,6 mln złotych.

Prace mają potrwać do 15 listopada 2014 roku.

Kierowców prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na oznakowanie i przepraszamy za powstałe niedogodności.